HYUNDAI HYB.170B – BASINÇLI YIKAMA MAKİNESİ NASILDIR?

Merhaba,

Basınçlı oto yıkama makinası tarafında bir araştırma yaptım. Bu araştırma ev kullanıcıları için doğru ürünü seçmeye yardımcı olma ve her hangi bir ticari çıkar ve faydayı amaçlamaktadır.

Tamamen iyi niyet ve tüketicileri bilgilendirme amacıyla hazırlanmıştır.

Cihaz almadan önce ihtiyacı belirlemekte fayda var. Nitekim bizim tarafta 2 otomobil + Motosiklet ve evin bahçe yürüyüş yolları ile kümesimizin yer ızgaralarını yıkamak ve zaman zaman havuz duvarlarını da yıkamak gibi bir düşüncemiz söz konusuydu.. Bunun için basınç minimum forumlarda önerilen düzey 130Ps ve üzeri olmasından yana..

Komşumuzda bulunan 130 PS lik bir cihazı alıp öncelikle test etmekle başladım.
Bu testte bazı olması gerekenleri not ettim. Komşumuzun makinasında beni rahatsız eden detayları belirledikten sonra Bosh, Karcher, Hyundai markaları arasında modelleri karşılaştırdım. Bu modeller arasında tercih yaptığım ürün HYUNDAI HYB.170B – BASINÇLI YIKAMA MAKİNESİ oldu. 

Tercih nedenlerime gelirsek:

  1. Yıkama Hortumu mesafesi rakiplerine göre çok daha uzun ve kullanışlı. 8Metre yıkama hortumu yer almakta ve bu hortum çok kaliteli katlanmaya karşı dayanıklı.
  2. Elektrik Kablosu ve mesafesi: 5 Metre ve kaliteli.
  3. Hortum ve Kablo Sargı Mekanizması : Düzenli bir kullanım ve az yer kaplaması açısından son derece faydalı bir kablo sargı ve hortum sargı mekanizması mevcut.
4. Deterjan ve Cila Haznesi: Kendi üzerinde oldukça yeterli 2 adet dahili deterjan hazneleri yer almakta bu hazneleri ister deterjan ister cila gibi opsiyonlar ile dilediğiniz sıra ve amaçla kullanabilirsiniz. Örneğin 1. ve 2. Hazneye deterjan doldurup gözler dolduğunda diğerine hemen geçiş sağlayabileceğiniz gibi deterjan + cila gibi uygulamalar da yapabilirsiniz.İlgili birimleri kullanmak için ne yapıyoruz?

Nasıl Kullanılır?
Hyundai marka Cihazın deterjan köpük kullanımı için mevcut olan tabancayı - yönde çevirip ileri doğru tabanca ucunu çekmeniz durumunda makina püskürtme moduna geçiş yaparak haznelerdeki alanı kullanmaya başlamaktadır. Bu alanları basınç anahtarını 1 ve 2 olarak numaralara getirerek hangi alanı kullanacaksak o alana doğru düğmeyi çevirmemiz yeterli. Düğme üzerinde 1 en solda olursa 1. Hazneyi en bol şekilde deterjan kullanarak püskürtme sağlıyor eğer daha az atsın istiyorsanız düğmeyi - yöne doğru çevirerek miktar ayarlaması mümkün. Aynı şekilde 2. Hazneyi de bu şekilde kullanmaktasınız.

Hazne düğmesini seçtikten sonra tabancadan uç ayarını yaparak istediğiniz sıklıkta ve yoğunlukta deterjan püskürtmesini sağlayabilirsiniz.

Burada önemli bir husus: Aracınızda benim ki gibi seramik kaplama var ise düzgün bir konsantre şampuan alarak kullanım sağlayabilirsiniz. Şimdiki bir çok fırçasız yıkama şampuanları cila barındırıyor. Bu deterjanı hazneye su ile sulandırarak koymanızda fayda böylelikle direkt olarak kimyasalı makinaya göndermemiş ve su ile incelmesini sağlamış olacağız.
Eğer su ile inceltme sağlamazsanız makina ucunuz zamanla dolacak ve tıkanacaktır. Bu durumu önlemek adına yapmanız gereken su ile incelterek kullanım ve haznede deterjan bittikten sonra hazneye su koyarak bu suyu makinadan attırmak böylelikle deterjan kalmamış ve boru içi arındırılmış olacaktır.

Deterjan püskürtmesini tabanca ucunda bulunan +/- kademe sağlayan başlık ile sağlıyoruz. Bu başlığı ileri geri yaparak deterjan atmaya geçiş yapmış oluyoruz. Bu muazzam bir konfor. Diğer birçok markada ayrı tabanca deterjan nuzulları takmak zorundasınız bu üründe aynı tabanca ile deterjan işini hazneli olarak kullanıyor olmak gerçekten son derece hoş olmuş durumda..

5. Basınç Ayarı: Bu makinada 140 Bar ile 170 Bar arasında basıncı azaltma ve arttırma özelliği mevcut.

6. Makina isenirse yatay modda da kullanılıyor. En azından devrilme sağlayacak alanlarda bu şekilde kısa kullanımları destekliyor uzun süre yatay kullanmak yağlama tarafında sağlıklı yağlanma sağlamayacağı için uzun mod kullanımlarında dikey kullanım öneriliyor. Servis ile de görüşerek bu bilgiyi teyid ettim.

7. Fiyat Performans : Rakiplerinde eş değer basınça ve özellikler bu kadar kullanışlı olmadığı halde ürün fiyatı 1500 / 2500 TL civarıyken bu ürünü 940TL ye aldım. Dolayısıyla 170Bar bir makina için fiyat performans bence çok başarılı..



Cihazı sipariş edip kullanmaya başladıktan sonra şampuan nasıl attırılır cihaz nasıl kullanılır zorlandım ve bu sebeple başka bireylerin zorlanmaması amacıyla bu blogu oluşturmaya karar verdim.
Cihazı öğrendiğinizde son derece rahat edeceğinizi düşünüyorum. En azıncan ne olduğu belli olmayan Çin malına para vermek yerine marka değeri belli bir ürün olan Hyundai almak bence isabetli olacağı kanısındayım. cihaz kullanımında zor lekeleri çok rahat çıkarmakta. Cihazı boyaya ve korumaya zarar vermemesi amacıyla 30CM mesafeden tuttuğum halde her türlü leke çıkmış durumda.. Bazı  yağ lekeleri kaldığında fiber bez ile ufak bir dokunuş ile çıkartmak mümkün.. Benim önerim yıkama sonrasında mutlaka fiber bezle kurulama yaparak hem su lekelerini gidermiş hem de ufak leke var ise bu lekelerden de kurtulmuş olursunuz.

Örnek mikrofiber bezler:

şampuan olarak benim aldığım ürün aşağıdaki ürün cila ve şampuan bir arada ben sulandırarak kullanıyorum bir sorun görmedim. Öneririm. 5LT 50 TL.


Son olarak bu cihazı kullanacak arkadaşlara musluğa takılan su kireç önleyici filtrelerden öneririm. Bu filtre özellikle şebeke ve kuyu suyu kullanım durumlarında kireç yumşatma sağlayarak kireç lekesini önleyecektir. Araç yıkama sonrasında fiber bez ile kurulama yaptığınızda kalan suyu da emeceğinizden dolayı kireç lekesi ve su lekesi kalmamış olacaktır.
İlgili benim aldığım kireç önleyici filtre son derece kolay musluğa montaj edilmektedir. 30 TL ücret ile aldım. Linki:

Cihaz Bakımı :
Cihazı 15 yıkamada bir tabaca ön ayrılma bölümünden ayırarak tabanca ucuna birlikte gelen uzun kancalı iğne ile püskürtme yapan uca bu iğneyi sokarak temizlemenizi öneririm. Eğer bir pislik ve deterjan atığı kalmış ise bu şekilde cihazı temizlemiş olacaksınız.

Umarım faydalı olmuştur. Selamlar..





Yorumlar

  1. Makina şampuanı sulandırıyor mu?
    Hangi oranda sulandırıyor bilginiz var mı?
    Oto şampuanın üzerinde 60 lt suya 1 lt şampuan koyun yazıyor.
    Bir de makina sulandırıyorsa çok seyrelecektir.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder